Cookie melding
X

Op iza.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op iza.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Mindful op vakantie

Mindful op vakantie met IZA

Zorgeloos en mindful op vakantie

Binnenkort lekker op vakantie? Of u nou ver weg gaat of dichtbij huis blijft, check wel even of u overal aan heeft gedacht. Daar helpen we u graag bij met onze checklist. En heeft u wel eens vakantiestress? Dat is niet meer nodig met onze mindfulness-tips. Fijne vakantie!

Checklist goed voorbereid op vakantie

  • Download de IZA Zorg app voor uw zorgpas en belangrijke telefoonnummers
  • Zet het nummer van de IZA Alarmcentrale in uw telefoon: +31 40 297 55 60
  • Controleer op Reisprik.nl of Thuisvaccinatie.nl of u vaccinaties en preventieve medicijnen nodig heeft
  • Bekijk wat u vergoed krijgt voor zorg in het buitenland en voorkom verrassingen achteraf
  • Check of u een medische verklaring nodig heeft voor uw medicijnen
  • Heeft u geen aanvullende verzekering met buitenlanddekking? Sluit dan ook een goede reisverzekering af

Mindful op vakantie

Alle praktische dingen geregeld en klaar om op vakantie te gaan. Maar hoe komt u nou echt tot rust?

 
1. Download de VGZ Mindfulness coach app

Gratis mindfulnessoefeningen voor zowel de beginner als gevorderde. Met oefeningen voor ieder moment.

Downloaden in de App Store  Downloaden in de Google Play Store


2. Durf niets te doen

Ga gewoon eens liggen of zitten, en doe niets. Niet laten meeslepen door gedachten, maar wees simpelweg in het moment. Voel uw ademhaling, hoor de vogels, voel de wind langs uw tenen, kijk naar de wolken en ontspan!

3. Digital detox
Zet het geluid van uw smartphone uit. Alle meldingen leiden meestal alleen maar af van datgene waar u mee bezig bent. Check uw e-mails en sociale media op vaste momenten, bijvoorbeeld twee keer per dag. Zet ’s avonds uw mobiel uit en pas de volgende dag weer aan.
4. Wandel regelmatig
Wandelen vermindert spanningen, boosheid, moeheid en verwarring. Tegelijkertijd verhoogt het uw concentratie, energie en geluksgevoel. Met een dagelijkse actieve wandeling van 10 minuten kunt u het verschil al merken.