Hulp bij inloggen
Hulp nodig bij het inloggen op Mijn IZA? Wij helpen u graag op weg.
Zo logt u in op Mijn IZA
U kunt op 3 manieren veilig inloggen op Mijn IZA. Kies zelf welke manier u het prettigste vindt.
Inloggen met DigiD en sms-controle
Met uw DigiD en sms-controle logt u veilig in op Mijn IZA. Op de website van DigiD leest u bij 'Manieren van inloggen' hoe u inlogt met een sms-code.
Inloggen met de DigiD app
Log in met de DigiD app en een eigen pincode. Op de website van DigiD leest u bij 'Manieren van inloggen' hoe u dit doet.
Inloggen met de IZA Zorg app
Inloggen zonder DigiD? Gebruik dan de IZA Zorg app.
Veelgestelde vragen over inloggen op Mijn IZA
-
Ik heb geen sms-controle voor DigiD
Graag leggen we u uit hoe u de sms-controle kunt aanvragen.
-
Ik heb geen mobiele telefoon
U kunt ook een sms-controle aanvragen op uw vaste telefoon. We vertellen u graag hoe u dat kunt aanvragen.
-
Ik ontvang de sms-code niet
Het kan zijn dat u een ander telefoonnummer heeft geregistreerd in Mijn DigiD. Of dat u de sms-controle nog niet heeft geactiveerd. Lees meer over sms-code niet ontvangen.
-
Waarom moet ik inloggen met een sms-code?
U zit niet te wachten op een extra stap bij het inloggen op Mijn IZA. Dat begrijpen we heel goed. Graag leggen we u uit waarom dit nodig is. Lees meer over inloggen met een sms-code.
-
Hoe vraag ik een DigiD aan?
Op de website van DigiD vraagt u uw DigiD aan.
- U heeft uw burgerservicenummer nodig bij de aanvraag,
- Binnen 3 werkdagen ontvangt u een brief thuis met een activeringscode.
- Voeg uw telefoonnummer en e-mailadres toe tijdens de aanvraag. U kunt dan meer met uw DigiD, zoals uw wachtwoord herstellen of de DigiD app eenvoudig activeren.
- Activeer de sms-controle bij uw aanvraag.
- Onthoud uw gebruikersnaam en wachtwoord goed, die heeft u nodig om uw DigiD te activeren.
-
Kan ik een DigiD aanvragen als ik in het buitenland woon?
Woont u in het buitenland en heeft u de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u een DigiD aanvragen. Had u al een DigiD voordat u verhuisde naar het buitenland? Dan kunt u die gewoon blijven gebruiken.
U vindt meer informatie op de website van DigiD wanneer u zoekt op 'buitenland'.
-
Ik krijg een foutmelding bij inloggen met DigiD
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Bekijk de mogelijke oplossingen op de website van DigiD bij 'Hulp & Contact'.
-
Het inlogscherm van DigiD toont niet
Ziet u het inlogscherm van DigiD niet? Dan gebruikt u waarschijnlijk verouderde software die niet meer voldoet aan de beveiligingseisen van DigiD.
Informatie over mogelijke oorzaken vindt u op de website van DigiD op de pagina 'Hulp & Contact' onder 'Foutmeldingen'.
Waarom moet ik inloggen met een sms-controle?
U zit natuurlijk niet te wachten op een extra stap bij het inloggen op Mijn IZA. Dat begrijpen we heel goed. Graag leggen we u uit waarom dit toch nodig is.