Hoe kan ik betalen?

Bij IZA bepaalt u zelf op welke manier u uw premie- en zorgkostenfacturen betaalt. Uw voorkeuren past u eenvoudig aan in Mijn IZA of in de IZA Zorg app.

Heb je met meerdere personen één polis?

Handig om te weten: alleen de hoofdverzekerde kan de manier van betalen aanpassen. Dit geldt voor de wijze van betalen en voor het rekeningnummer waarmee je betaalt.

3 manieren om te betalen

Automatische incasso

Meest gekozen!

Met automatische incasso heeft u geen omkijken naar uw betalingen.

  • Alle betalingen gaan automatisch
  • U voorkomt dat u te laat betaalt
  • Bericht wanneer uw zorgkosten worden afgeschreven

iDEAL

Betaal uw facturen makkelijk en snel via iDEAL.

  • U ontvangt de rekening per e-mail
  • In enkele klikken uw facturen betalen
  • Een geheugensteuntje wanneer de uiterste betaaldatum in zicht is

Betaalverzoek per post

Wilt u uw rekeningen per post ontvangen en handmatig betalen? U ontvangt dan een betaalverzoek per post.

Let op!

  • Betalen per acceptgiro is niet meer mogelijk.
  • U betaalt voor papieren post € 1,25 per maand. Post per e-mail is gratis.

Video: voordelen betalen via automatische incasso of iDEAL

Uw betaalwijze bekijken

Wilt u zien hoe u uw rekeningen op dit moment betaalt en welk rekeningnummer bij ons bekend is? Bekijk dan uw gegevens in de IZA app of in Mijn IZA.

Collectief verzekerd via uw werkgever

Bent u via uw werkgever collectief verzekerd bij IZA? Dan wordt uw premie meestal ingehouden op uw salaris.

Ontvangt u van ons post op papier? De kosten hiervan zijn € 1,25 per maand. Ook deze kosten worden dan ingehouden op uw salaris. Post per e-mail is gratis.

U bepaalt wel zelf hoe u uw overige zorgkosten (zoals uw eigen risico) betaalt. De betaalwijze kunt u aanpassen in de IZA app of in Mijn IZA.

Rekeningnummer wijzigen

Heeft u een nieuw rekeningnummer? Geef deze wijziging dan zo spoedig mogelijk aan ons door.