Hoe kan ik betalen?
Bij IZA bepaalt u zelf op welke manier u uw premie- en zorgkostenfacturen betaalt. Uw voorkeuren past u eenvoudig aan in Mijn IZA of in de IZA Zorg app.
Heb je met meerdere personen één polis?
Handig om te weten: alleen de hoofdverzekerde kan de manier van betalen aanpassen. Dit geldt voor de wijze van betalen en voor het rekeningnummer waarmee je betaalt.
3 manieren om te betalen
Automatische incasso
Meest gekozen!
Met automatische incasso heeft u geen omkijken naar uw betalingen.
- Alle betalingen gaan automatisch
- U voorkomt dat u te laat betaalt
- Bericht wanneer uw zorgkosten worden afgeschreven
iDEAL
Betaal uw facturen makkelijk en snel via iDEAL.
- U ontvangt de rekening per e-mail
- In enkele klikken uw facturen betalen
- Een geheugensteuntje wanneer de uiterste betaaldatum in zicht is
Betaalverzoek per post
Wilt u uw rekeningen per post ontvangen en handmatig betalen? U ontvangt dan een betaalverzoek per post.
Let op!
- Betalen per acceptgiro is niet meer mogelijk.
- U betaalt voor papieren post € 1,25 per maand. Post per e-mail is gratis.
Video: voordelen betalen via automatische incasso of iDEAL
Uw betaalwijze bekijken
Wilt u zien hoe u uw rekeningen op dit moment betaalt en welk rekeningnummer bij ons bekend is? Bekijk dan uw gegevens in de IZA app of in Mijn IZA.
Collectief verzekerd via uw werkgever
Bent u via uw werkgever collectief verzekerd bij IZA? Dan wordt uw premie meestal ingehouden op uw salaris.
Ontvangt u van ons post op papier? De kosten hiervan zijn € 1,25 per maand. Ook deze kosten worden dan ingehouden op uw salaris. Post per e-mail is gratis.
U bepaalt wel zelf hoe u uw overige zorgkosten (zoals uw eigen risico) betaalt. De betaalwijze kunt u aanpassen in de IZA app of in Mijn IZA.
Rekeningnummer wijzigen
Heeft u een nieuw rekeningnummer? Geef deze wijziging dan zo spoedig mogelijk aan ons door.