Hoe kan ik betalen?

Bij IZA bepaalt u zelf op welke manier u uw premie- en zorgkostenfacturen betaalt. Uw voorkeuren past u eenvoudig aan in Mijn IZA of in de IZA Zorg app.

Heb je met meerdere personen één polis?

Handig om te weten: alleen de hoofdverzekerde kan de manier van betalen aanpassen. Dit geldt voor de wijze van betalen en voor het rekeningnummer waarmee je betaalt.

Log in om uw betaalwijze aan te passen

3 manieren om te betalen

Automatische incasso

Meest gekozen!

Met automatische incasso heeft u geen omkijken naar uw betalingen.

  • Alle betalingen gaan automatisch
  • U voorkomt dat u te laat betaalt
  • Bericht wanneer uw zorgkosten worden afgeschreven

iDEAL

Betaal uw facturen makkelijk en snel via iDEAL.

  • U ontvangt de rekening per e-mail
  • In enkele klikken uw facturen betalen
  • Een geheugensteuntje wanneer de uiterste betaaldatum in zicht is

Betaalverzoek per post

Wilt u uw rekeningen per post ontvangen en handmatig betalen? U ontvangt dan een betaalverzoek per post.

Let op!

  • Betalen per acceptgiro is niet meer mogelijk.
  • U betaalt voor papieren post € 1,25 per maand. Post per e-mail is gratis.

Video: voordelen betalen via automatische incasso of iDEAL

Uw betaalwijze bekijken

Wilt u zien hoe u uw rekeningen op dit moment betaalt en welk rekeningnummer bij ons bekend is? Log dan in op Mijn IZA of bekijk uw gegevens in de IZA Zorg app.

Collectief verzekerd via uw werkgever

Bent u via uw werkgever collectief verzekerd bij IZA? Dan wordt uw premie meestal ingehouden op uw salaris.

Ontvangt u van ons post op papier? De kosten hiervan zijn € 1,25 per maand. Ook deze kosten worden dan ingehouden op uw salaris. Post per e-mail is gratis.

U bepaalt wel zelf hoe u uw overige zorgkosten (zoals uw eigen risico) betaalt. De betalingswijze hiervoor past u aan in Mijn IZA of in de IZA Zorg app.

Rekeningnummer wijzigen

Heeft u een nieuw rekeningnummer? Geef deze wijziging dan zo spoedig mogelijk aan ons door. Ook dit doet u via Mijn IZA.