Hoe kan ik betalen?

Bij IZA bepaalt u zelf op welke manier u uw premie- en zorgkostenfacturen betaalt. Uw voorkeuren past u eenvoudig aan in Mijn IZA of in de IZA Zorg app.

Heeft u met meer personen één zorgpolis?

Handig om te weten: alleen de hoofdverzekerde kan de voorkeur van betalen aanpassen. Dit geldt voor de wijze van betalen en voor het rekeningnummer waarmee u betaalt.

Log in om uw betaalwijze aan te passen

3 manieren om te betalen

Automatische incasso

Meest gekozen!

Met automatische incasso heeft u geen omkijken naar uw betalingen.

  • Alle betalingen gaan automatisch
  • U voorkomt dat u te laat betaalt
  • Bericht wanneer uw zorgkosten worden afgeschreven

iDEAL

Betaal uw facturen makkelijk en snel via iDEAL.

  • U ontvangt de rekening per e-mail
  • In enkele klikken uw facturen betalen
  • Een geheugensteuntje wanneer de uiterste betaaldatum in zicht is

Betaalverzoek per post

Betaal uw facturen handmatig via een betaalverzoek per post.

  • U ontvangt de rekening per post
  • Alle informatie die u nodig heeft, staat in het betaalverzoek
  • U maakt zelf het bedrag over

Let op: het betaalverzoek per post vervangt de acceptgiro. Die bieden we vanaf 1 januari 2023 niet meer aan. Gebruikt u nu acceptgiro? U heeft hierover in november bericht van ons gehad.

Video: voordelen betalen via automatische incasso of iDEAL

Uw betaalwijze bekijken

Wilt u zien hoe u uw rekeningen op dit moment betaalt en welk rekeningnummer bij ons bekend is? Log dan in op Mijn IZA of bekijk uw gegevens in de IZA Zorg app.

Collectief verzekerd via uw werkgever

Bent u via uw werkgever collectief verzekerd bij IZA? Dan wordt uw premie meestal ingehouden op uw salaris. U bepaalt wel zelf hoe u uw overige zorgkosten (zoals uw eigen risico) betaalt. De betalingswijze hiervoor past u aan in Mijn IZA of in de IZA Zorg app.

Rekeningnummer wijzigen

Heeft u een nieuw rekeningnummer? Geef deze wijziging dan zo spoedig mogelijk aan ons door. Ook dit doet u via Mijn IZA.