Veelgestelde vragen
Hebt u hulp of advies nodig? Dan helpen wij u natuurlijk graag. Maar wist u dat u ook veel zelf online kunt regelen?

Wat kunt u zelf regelen?

Verzekering aanpassen

Direct naar Mijn IZA

Een nota indienen

Online declareren

Premie berekenen

Check uw premie

Veelgestelde vragen

Op de pagina fysiotherapie vindt u de vergoeding per pakket.

Op de pagina brillen en lenzen vindt u de vergoeding per pakket.

U kunt uw zorgpolis van 2018, uw zorgkosten en declaraties bekijken in Mijn IZA.

U kunt uw nota’s zowel online als per post declareren. Lees meer over declaraties indienen.

U kunt in Mijn IZA een betalingsregeling aanvragen voor de facturen die u op dat moment hebt openstaan. Wilt u meer weten? Bijvoorbeeld over de voorwaarden voor een betalingsregeling. Kijk dan op de pagina Betalingsregeling.

De volledige uitleg haalt u uit onze verzekeringsvoorwaarden. Om het u eenvoudiger te maken kunt u ook het overzicht van onze vergoedingen online bekijken.

U kiest altijd zelf naar welke zorgaanbieder u gaat. Maar wat u vergoed krijgt, hangt af van uw verzekering en of uw zorgaanbieder een contract met ons heeft. In Vergelijk en Kies staan alle zorgaanbieders met wie wij een contract hebben. Hebt u IZA Eigen Keuze? Dan krijgt u bij alle zorgaanbieders maximaal 100% van het marktconform tarief vergoed. Hebt u IZA Ruime Keuze? Dan krijgt u bij zorgaanbieders met contract maximaal 100% vergoed.

Veel zorgaanbieders wachten wat langer met het opsturen van de rekening, zodat ze alles in één keer naar ons kunnen opsturen. Ziekenhuizen rekenen bijvoorbeeld nooit losse behandelingen af. Zij verzamelen meerdere behandelingen in een pakketje. Zo’n pakketje heet een DBC (Diagnose Behandel Combinatie).

Zo’n DBC wordt bij ziekenhuiszorg (medisch specialistische zorg) na 120 dagen gesloten. Bij geestelijke gezondheidszorg (GGZ) sluit een DBC pas na een jaar. Dan komt de rekening dus ook pas na een jaar bij ons terecht. Vervolgens verwerken wij de rekening van het ziekenhuis. En bekijken we of u nog een bedrag moet betalen. En daarom krijgt u van ons pas zo laat een factuur van uw eigen risico.

De vergoeding voor tandheelkunde vanaf 18 jaar en de vergoeding voor orthodontie vindt u op onze website. Daar ziet u uw vergoeding per pakket. De volledige vindt u in onze verzekeringsvoorwaarden.

Op de pagina zittend ziekenvervoer vindt u de vergoeding per pakket.

Alle veelgestelde vragen

Contact opnemen met IZA

Stel uw vraag via Facebook

IZA op FacebookLike onze Facebookpagina

Link ons

IZA LinkedInVolg ons op LinkedIn

Op Facebook probeert ons Social Media Team doordeweeks binnen een dag te reageren. Door drukte duurt het nu langer dan u van ons gewend bent. Excuses voor het ongemak.


Let op:
hebt u een vraag over uw zorgkostenfactuur? Dan kunnen wij u alleen telefonisch helpen.

Belt u IZA?

Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen, krijgt u een keuzemenu te horen als u ons belt. Zo krijgt u de juiste medewerker aan de lijn. Houd ook uw burgerservicenummer bij de hand. Dan kunnen wij u snel helpen. Dit nummer staat op uw zorgpas. Bekijk ook onze reactietermijnen.

IZA Klantenservice

Binnenland: 0900 - 80 36


Wegens drukte kan het langer duren voor u iemand aan de lijn krijgt. Onze excuses voor het ongemak.

Buitenland: +31 24 329 76 45


Op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur
Op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur

IZA Zorgadvies en wachtlijstbemiddeling

Voor een persoonlijk zorgadvies, wachtlijstbemiddeling en second opinion

088 - 131 16 13


Op werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur

IZA Alarmcentrale

Bij spoedeisende hulp in het buitenland

+31 40 297 55 60

24 uur per dag bereikbaar

IZA Kraamzorg

0900 - 899 85 00

Op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur

Voor spoedeisende hulp 24 uur per dag bereikbaar. Belt u buiten de openingstijden? Dan wordt u via het keuzemenu doorverbonden met spoedeisende kraamzorg.

Persoonsgebonden budget (pgb)

088 - 131 16 73

Op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur

Contact per e-mail

U kunt ons e-mailen buiten openingstijden van onze klantenservice. Het e-mailformulier is buiten openingstijden te vinden via deze pagina.

Werkdagen: van 20.00 uur tot de volgende ochtend 8.00 uur.
Weekend: vanaf zaterdag 13.00 uur tot maandagochtend 8.00 uur.

Tijdens openingstijden kunnen we u sneller en beter helpen via de telefoon of onze Facebookpagina.

Postadres

Wilt u ons een brief sturen? Stuur deze dan in een gefrankeerde envelop naar:

IZA Zorgverzekeraar
Postbus 25030
5600 RS Eindhoven

Persoonlijk zorgadvies

Wilt u weten bij welke zorgaanbieders u terecht kunt? Kijk dan op Vergelijk en Kies voor een zorgaanbieder bij u in de buurt.

Hebt u een vraag over behandelmogelijkheden? Of moet u te lang wachten op een behandeling? Neem dan contact op met onze zorgadviseurs via telefoonnummer 088 - 131 16 13. Zij helpen u graag met persoonlijk zorgadvies.

Alles over persoonlijk zorgadvies

Langdurige zorg

Maakt u gebruik van langdurige zorg? Of verwacht u binnenkort langdurige zorg nodig te hebben?

Bekijk dan de pagina over langdurige zorg of neem contact op met een zorgkantoor. Het zorgkantoor helpt u graag. Er zijn in Nederland 32 zorgkantoren.

Vul uw postcode in en vind een zorgkantoor bij u in de buurt.

Vind uw zorgkantoor


Keurmerk Klantgericht Verzekeren

IZA heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Daar zijn wij trots op! Samen met u blijven wij werken aan de klanttevredenheid. Hebt u daarom vragen of opmerkingen? Laat het ons weten!

Lees meer over het Keurmerk Klantgericht Verzekeren