Cookie melding
X

Op iza.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op iza.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Betalingsregeling afsluiten bij IZA

Moeite om een rekening in één keer te betalen? Meestal kunt u bij ons het bedrag in termijnen betalen. U sluit dan een betalingsregeling af. Dit regelt u makkelijk zelf via de IZA Zorg app of Mijn IZA.

Log in om een betalingsregeling af te sluiten

Sluit een betalingsregeling af

  1. Inloggen en aanvragen

    Log in op Mijn IZA of de IZA Zorg app. Ga naar uw facturen en vervolgens naar Betalingsregeling aanvragen. Doorloop de 3 stappen.

  2. Ontvangstbevestiging

    Als u een regeling heeft aangevraagd, ontvangt u van ons altijd een ontvangstbevestiging.

  3. Vragen? Wij helpen u

    Komt u er niet uit? Bel ons gerust. We helpen u graag verder.

Voorwaarden voor het afsluiten van een betalingsregeling

  • De rekening is € 50 of hoger. 
  • U betaalt minimaal € 25 per keer.
  • Een betalingsregeling heeft minimaal 2 en maximaal 12 termijnen.
  • U kunt maximaal 4 betalingsregelingen tegelijk bij ons hebben.
  • U betaalt geen rente en andere kosten over de betalingsregeling.
  • Als u een betalingsregeling afsluit, krijgt u geen BKR-registratie.
  • Heeft u eerder een betalingsregeling afgesloten? Dan kunt u de openstaande bedragen van die regeling niet nogmaals in een nieuwe regeling opnemen.
  • Is het een rekening voor uw premie? Wacht dan tot de uiterste betaaldatum is verlopen. Dan pas kunt u een betalingsregeling afsluiten voor uw premiefactuur.

Zo sluit u een betalingsregeling af als u via automatisch incasso betaalt

  1. Laat het bedrag eerst afschrijven.
  2. Stort dan het bedrag terug op uw rekening (storneren). Dit regelt u zelf online via uw bank.
  3. Wacht op ons bericht dat de automatische incasso niet is gelukt.
  4. U kunt nu een betalingsregeling afsluiten via de IZA Zorg app of Mijn IZA

Bedragen hoger dan € 385 schrijven we nooit automatisch af. Daarvoor kunt u direct in de IZA Zorg app of Mijn IZA een betalingsregeling afsluiten. 

Wij helpen u bij betaalproblemen

Heeft u moeite met het betalen van uw zorgverzekering? Lees wat wij nog meer kunnen doen om u te helpen bij betaalproblemen

Veelgestelde vragen over de betalingsregeling

  • Wat gebeurt er als ik een termijn van de betalingsregeling niet op tijd betaal?

    Dan stoppen wij de betalingsregeling. U betaalt uw facturen dan niet meer in termijnen, maar moet het openstaande bedrag in één keer betalen.

  • Kan ik een betalingsregeling afsluiten voor een rekening voor mijn eigen risico?

    De openstaande rekeningen waarvoor u een betalingsregeling kunt afsluiten, vindt u in Mijn IZA. Een rekening voor het eigen risico kan daar een van zijn. 

    Gespreid betalen eigen risico

    Verwacht u komend jaar uw eigen risico te gebruiken? En wilt u voorkomen dat u dit bedrag in één keer moet betalen? Dan kunt u ook het verplicht eigen risico in 10 termijnen betalen. U betaalt dan 10 maanden lang een vast bedrag per maand. Op de pagina gespreid betalen verplicht eigen risico leest u hier meer over.

  • Kan ik een betalingsregeling versneld aflossen?

    Dat kan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
  • Wanneer kunt u niet direct een betalingsregeling afsluiten?

    • Als wij uw openstaande factuur aan een incassobureau hebben overgedragen. Neem in dit geval contact op met het incassobureau en vraag daar naar de mogelijkheden.
    • Als u aangemeld bent bij een schuldhulpinstantie. In dat geval kan de instantie, samen met u, naar een passende oplossing zoeken.
    • Als u 6 maanden of langer niet uw zorgpremie heeft betaald. En aangemeld bent bij het Centraal Administratie Kantoor (CAK)
Al bekend met gespreid betalen eigen risico?
Verwacht u uw eigen risico volgend jaar volledig op te maken? En wilt u niet voor financiële verrassingen komen te staan? Dan kunt u gespreid betalen verplicht eigen risico aanvragen voor uzelf of voor een ander op uw polis. Lees er meer over.