Betalingsregeling afsluiten bij IZA

Moeite om een rekening in één keer te betalen? Meestal kunt u bij ons het bedrag in termijnen betalen. U sluit dan een betalingsregeling af. Dit regelt u makkelijk zelf in Mijn IZA.

Log in om een betalingsregeling af te sluiten

Sluit een betalingsregeling af in Mijn IZA

  1. Log in op Mijn IZA

    Gebruik uw DigiD om in te loggen.

  2. Doorloop de stappen

    Doorloop de stappen ‘Factuurselectie’, ‘Termijnkeuze’ en ‘Bevestiging'. 

  3. Betalingsregeling bekijken in Mijn IZA

    Als u opnieuw inlogt in Mijn IZA ziet u uw afgesloten betalingsregeling onder het kopje ‘Mijn betalingsregelingen’. U vindt dit in het linker menu onder ‘Facturen’. 

Voorwaarden voor het afsluiten van een betalingsregeling

  • De rekening is € 50 of hoger. 
  • U betaalt minimaal € 25 per keer.
  • Een betalingsregeling heeft minimaal 2 en maximaal 12 termijnen.
  • U kunt maximaal 4 betalingsregelingen tegelijk bij ons hebben.
  • U betaalt geen rente en andere kosten over de betalingsregeling.
  • Als u een betalingsregeling afsluit, krijgt u geen BKR-registratie.
  • Heeft u eerder een betalingsregeling afgesloten? Dan kunt u de openstaande bedragen van die regeling niet nogmaals in een nieuwe regeling opnemen.
  • Is het een rekening voor uw premie? Wacht dan tot de uiterste betaaldatum is verlopen. Dan pas kunt u een betalingsregeling afsluiten voor uw premiefactuur.

Zo sluit u een betalingsregeling af als u via automatisch incasso betaalt

  1. Houd de afschrijving tegen voordat deze plaatsvindt. Dit regelt u zelf online via uw bank, enkele dagen voor de afschrijving. Is het bedrag al afgeschreven? Dan laat u het terugstorten op uw rekening. Dit heet storneren. Ook dit regelt u direct via uw bank.
  2. In beide gevallen ontvangt u bericht van ons dat de automatische incasso niet is gelukt.
  3. Als u dit bericht van ons heeft ontvangen, kunt u de betalingsregeling zelf afsluiten via Mijn IZA

Bedragen hoger dan € 220 schrijven we nooit automatisch af. Daarvoor kunt u direct in Mijn IZA een betalingsregeling afsluiten. 

Wij helpen u bij betaalproblemen

Heeft u moeite met het betalen van uw zorgverzekering? Lees wat wij nog meer kunnen doen om u te helpen bij betaalproblemen

Veelgestelde vragen over de betalingsregeling

  • Wat gebeurt er als ik een termijn van de betalingsregeling niet op tijd betaal?

    Dan stoppen wij de betalingsregeling. U betaalt uw facturen dan niet meer in termijnen, maar moet het openstaande bedrag in één keer betalen.

  • Kan ik een betalingsregeling afsluiten voor een rekening voor mijn eigen risico?

    De openstaande rekeningen waarvoor u een betalingsregeling kunt afsluiten, vindt u in Mijn IZA. Een rekening voor het eigen risico kan daar een van zijn. 

    Gespreid betalen eigen risico

    Verwacht u komend jaar uw eigen risico te gebruiken? En wilt u voorkomen dat u dit bedrag in één keer moet betalen? Dan kunt u ook het verplicht eigen risico in 10 termijnen betalen. U betaalt dan 10 maanden lang een vast bedrag per maand. Op de pagina gespreid betalen verplicht eigen risico leest u hier meer over.

  • Kan ik een betalingsregeling versneld aflossen?
    Dat kan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
  • Wanneer kunt u niet direct een betalingsregeling afsluiten?
    • Als wij uw openstaande factuur aan een incassobureau hebben overgedragen. Neem in dit geval contact op met het incassobureau en vraag daar naar de mogelijkheden.
    • Als u aangemeld bent bij een schuldhulpinstantie. In dat geval kan de instantie, samen met u, naar een passende oplossing zoeken.
    • Als u 6 maanden of langer niet uw zorgpremie heeft betaald. En aangemeld bent bij het Centraal Administratie Kantoor (CAK)
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord