Vragen over declareren zorgnota

Uw zorgnota kunt u eenvoudig declareren bij IZA. U vindt hier antwoorden op veelgestelde vragen over hoe u kunt declareren en de status van uw declaratie.

Veelgestelde vragen

  • In de IZA app gaat dit het snelst. Maak een foto van de nota of upload een pdf.

    Gebruikt u hiervoor liever een computer of laptop? Log dan in met uw DigiD en declareer via Mijn IZA.

    Declareren per post kan uiteraard ook. Het uitbetalen duurt dan wel wat langer.

    Direct declareren

  • Hebt u de declaratie via de IZA app of Mijn IZA ingediend? Dan krijgt u binnen 4 werkdagen bericht van ons. Hebt u de declaratie per post ingediend? Dan duurt het 10 werkdagen. Geen zorgen: u ontvangt altijd een bericht.

    Declaraties inzien

  • Hebt u de declaratie via de IZA app of Mijn IZA ingediend? Dan ontvangt u het bedrag dat wij vergoeden binnen 4 werkdagen op uw rekening. Hebt u de declaratie per post ingediend? Dan duurt het iets langer: 10 werkdagen.

    Wij verrekenen te betalen kosten met te ontvangen bedragen. Het kan dus voorkomen dat u minder geld ontvangt dan de vergoeding van uw declaratie.

    Declaraties inzien

  • Nee, de originele nota is al voldoende om te kunnen declareren. Maar let op: een declaratieformulier hebt u nog wel nodig als u  vervoerskosten of zorgkosten in het buitenland declareert. 
  • Haasten is niet nodig: u kunt nota’s tot 3 jaar na het begin van de behandeling indienen.

    Direct declareren

  • Zorg dat alle gegevens die we nodig hebben op de nota staan en dat de nota in de juiste taal is geschreven. Ook vragen we je soms om extra informatie mee te sturen. Dan kunnen wij de declaratie snel verwerken.

    Lees hoe u een buitenlandse nota declareert