Vragen over declareren zorgnota

Uw zorgnota kunt u eenvoudig declareren bij IZA. U vindt hier antwoorden op veelgestelde vragen over hoe u kunt declareren en de status van uw declaratie.

Veelgestelde vragen

  • In de IZA app gaat dit het snelst. Maak een foto van de nota of upload een pdf.

    Gebruikt u hiervoor liever een computer of laptop? Log dan in met uw DigiD en declareer via Mijn IZA.

    Declareren per post kan uiteraard ook. Het uitbetalen duurt dan wel wat langer.

  • Heeft u de declaratie via de IZA Zorg app of Mijn IZA ingediend? Dan krijgt u binnen 4 werkdagen bericht van ons. Heeft u de declaratie per post ingediend? Dan duurt het 10 werkdagen. Geen zorgen: u ontvangt altijd een bericht.

  • Heeft u de declaratie via de IZA app of Mijn IZA ingediend? Dan ontvangt u het bedrag dat wij vergoeden binnen 4 werkdagen op uw rekening. Heeft u de declaratie per post ingediend? Dan duurt het iets langer: 10 werkdagen.

    Wij verrekenen te betalen kosten met te ontvangen bedragen. Het kan dus voorkomen dat u minder geld ontvangt dan de vergoeding van uw declaratie.

  • Nee, de originele nota is al voldoende om te kunnen declareren. Maar let op: een declaratieformulier heeft u nog wel nodig als u vervoerskosten of zorgkosten in het buitenland declareert. 
  • Haasten is niet nodig: u kunt nota’s tot 3 jaar na het begin van de behandeling indienen.
  • Zorg dat alle gegevens die we nodig hebben op de nota staan en dat de nota in de juiste taal is geschreven. Ook vragen we u soms om extra informatie mee te sturen. Dan kunnen wij de declaratie snel verwerken.

    Lees hoe u een buitenlandse nota declareert