Cookie melding
X

Op iza.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op iza.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Aanvullende verzekering gestopt: wat betekent dat?

Is uw aanvullende verzekering gestopt? Dat komt omdat u achterloopt met het betalen van uw premie. Op deze pagina leest u wat dit betekent, én wanneer u weer een aanvullende verzekering kunt aanvragen. 

Wanneer stoppen wij uw aanvullende verzekering?

Als u na 70 dagen de factuur van uw premie niet betaalt, krijgt u een 2e aanmaning. Op dat moment stoppen wij uw aanvullende verzekering. Let in dat geval goed op welke vergoedingen u nog wel en niet krijgt.

Wat wordt er nog wél vergoed?

Als uw aanvullende verzekering is gestopt krijgt u geen vergoeding meer vanuit de aanvullende verzekering. Natuurlijk kunt u nog wel gewoon gebruikmaken van vergoedingen uit de basisverzekering. U kunt dus nog gewoon naar de huisarts of bloedonderzoek laten doen.

Een nieuwe aanvullende verzekering

Wilt u weer een aanvullende verzekering? Dat kan op 3 manieren:
  1. Zorg dat uw achterstand helemaal is betaald. U kunt dan voor volgend jaar weer een aanvullende verzekering afsluiten.
  2. Herstel uw aanvullende verzekering. U krijgt dan weer dezelfde verzekering terug. Deze gaat dan in op de datum waarop uw verzekering eerder stopte. Dit kan alleen als u uw achterstand binnen 3 maanden na het stoppen van de aanvullende verzekering heeft betaald. Herstel over vorig jaar kan uiterlijk tot 31 januari van het nieuwe jaar. Bel ons op 0900 - 80 36 (gratis). Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
  3. Zit u in een schuldregeling MSNP of WSNP? Dan kunt u voor volgend jaar weer kiezen voor een aanvullende verzekering. Overleg in dat geval met uw bewindvoerder of schuldhulpverlener.

Meer hulp nodig? Wij staan voor u klaar

Lukt het u niet om te betalen? Of heeft u vragen over het stoppen van uw aanvullende verzekering? Bel ons dan op 0900 - 80 36 (gratis). Dan kijken we samen naar een oplossing die bij u past.