IZA bewegen
Met een druk leven schiet het regelmatig bewegen er nog wel eens bij in. Maar wist u dat een beetje meer bewegen helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn? En dat u met 30 minuten per dag bewegen uw gezondheid al verbetert?

Voordelen van meer bewegen

  • Bewegen verhoogt de stofwisseling. Een belangrijke manier om overwicht te voorkomen.
  • Door te bewegen, breekt u uw opgehoopte stresshormoon op natuurlijk wijze af. U kunt de stress dus letterlijk uit het lijf lopen.
  • Door beweging te combineren met goede voeding vermindert u de kans op diabetes type 2 met 50%.
  • Je leven lang bewegen is het beste medicijn tegen typische ouderdomsziekten als artritis, osteoporose en hoge bloeddruk.
  • Bewegen zorgt ervoor dat het lymfestelsel gaat stromen, waardoor het lichaam kan afrekenen met gifstoffen.

Win een Fitbit

Hoe zorgt u, zonder in de sportschool te zweten, voor 30 minuten beweging per dag? Deel uw tip op Facebook en maak kans op een Fitbit.

Lees de actievoorwaarden



Beweegt u 30 minuten per dag?

Vul de test in op 30minutenbewegen.nl en check of u genoeg beweegt. Wilt u zelfs een stapje verder gaan? Stel dan uw eigen beweegmenu samen.

Doe de beweegtest

‘Meer bewegen hoeft niet moeilijk te zijn’

Steeds meer mensen hebben een zittend bestaan. En dat is slecht voor ons. Bewegingswetenschapper Karin Valkenet vertelt waarom. En wat er aan te doen is.

Lees het interview
 

Eenvoudige tips om meer te bewegen

 

Stap een halte eerder uit



Kies een andere bushalte en loop naar uw werk of naar huis. U verbetert uw gezondheid al met 30 minuten bewegen per dag.

Een andere koffieautomaat



Loop eens naar een andere afdeling voor uw koffie. Bewegen breekt het stresshormoon af. Dus loop letterlijk de stress uit uw lijf.

Pak de stofzuiger



Goed voor de beweging én een schoon huis. Met een half uurtje stofzuigen verbrandt u gemiddeld al 120 calorieën!