Cookie melding
X

Op iza.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om uw bezoek aan onze website en onze communicatie met u makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, uw internetgedrag op iza.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we u op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij u past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken gaat u hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als u kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren
Header groot fiets

Verbeter uw gezondheid in 30 minuten per dag

Met een druk leven schiet het regelmatig bewegen er nog wel eens bij in. Maar wist u dat een beetje meer bewegen helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn? En dat u met 30 minuten per dag bewegen uw gezondheid al verbetert? 

Voordelen van meer bewegen
  • Bewegen verhoogt de stofwisseling. Een belangrijke manier om overwicht te voorkomen.
  • Door te bewegen, breekt u uw opgehoopte stresshormoon op natuurlijk wijze af. U kunt de stress dus letterlijk uit het lijf lopen.
  • Door beweging te combineren met goede voeding vermindert u de kans op diabetes type 2 met 50%.
  • Je leven lang bewegen is het beste medicijn tegen typische ouderdomsziekten als artritis, osteoporose en hoge bloeddruk.
  • Bewegen zorgt ervoor dat het lymfestelsel gaat stromen, waardoor het lichaam kan afrekenen met gifstoffen.
Beweegt u 30 minuten per dag?
Vul de test in op 30minutenbewegen.nl en check of u genoeg beweegt. Wilt u zelfs een stapje verder gaan? Stel dan uw eigen beweegmenu samen.
Beweegtips van onze verzekerden

"Schrijf je in voor de Nijmeegse Vierdaagse."
"Ga fotograferen. Het vogeltje zit nooit stil."
"Vorm een BODI-groep, inclusief stappenplan (Buurt ontspanning door inspanning). Samen met de buurt bewegen en een maatschappelijk doel ondersteunen. De helft van het geld gaat naar het goede doel. De andere helft is voor een buurtfeestje."
"Doe eens mee met een survivalweekend."
"Ga stoelgymnastiek doen dan is bewegen ook mogelijk als je minder mobiel bent."
"Help met het huishouden. Samen is leuker dan alleen."
"Koop een kleinere prullenbak. Dan moet je elke dag naar beneden lopen om de prullenbak te legen in de container."

‘Meer bewegen hoeft niet moeilijk te zijn’
Steeds meer mensen hebben een zittend bestaan. En dat is slecht voor ons. Bewegingswetenschapper Karin Valkenet vertelt waarom. En wat er aan te doen is.
Stap een halte eerder uit

Pak de bus

Kies een andere bushalte en loop naar uw werk of naar huis. U verbetert uw gezondheid al met 30 minuten bewegen per dag.

Een andere koffieautomaat
Een andere koffieautomaat

Loop eens naar een andere afdeling voor uw koffie. Bewegen breekt het stresshormoon af. Dus loop letterlijk de stress uit uw lijf.

Pak de stofzuiger

Stofzuigen

Goed voor de beweging én een schoon huis. Met een half uurtje stofzuigen verbrandt u gemiddeld al 120 calorieën!