Gelukt, we hebben uw aanvraag binnen!

Wij gaan direct voor u aan de slag.

Bevestiging

U ontvangt binnen 24 uur per mail van ons een bevestiging van uw aanvraag voor een IZA zorgverzekering.

Uw polis

U ontvangt uw polis en de voorwaarden vóór de ingangsdatum van uw IZA zorgverzekering in uw mailbox óf per post. Dit is afhankelijk van uw postvoorkeur. 

Vanaf dat moment kunt u ook inloggen op Mijn IZA met uw DigiD.

Uw overstap

Wij regelen de overstap voor u en zeggen uw oude zorgverzekering voor u op. Net zo makkelijk.

Uw zorgpas digitaal

Uw zorgpas ontvangt u na de ingangsdatum van uw zorgverzekering digitaal in de IZA app. Zo heeft u uw zorgpas én EHIC-pas (Europese Gezondheidskaart) altijd bij de hand.

Lees meer over de IZA app

Lees meer over de EHIC (Europese Gezondheidskaart)

Veelgestelde vragen van nieuwe verzekerden

  • Om in te loggen op Mijn IZA maakt u gebruik van uw DigiD.

    Bent u uw DigiD inloggegevens kwijt?

    Dan kunt u deze inloggegevens aanvragen via de website van DigiD. Ga naar www.DigiD.nl en volg de stappen voor het aanvragen van nieuwe inloggegevens.

  • U kunt uw polisblad inzien en downloaden via de IZA app of via Mijn IZA. Uw polis staat in uw postvak.
  • IZA stuurt niet automatisch een fysieke zorgpas. Uw nieuwe zorgpas ontvangt u na de ingangsdatum van uw zorgverzekering in de IZA app. Zo heeft u uw zorgpas én EHIC-pas (Europese Gezondheidskaart) altijd bij de hand in uw telefoon.

    Toch liever een fysieke zorgpas?

    Deze kunt u na de ingangsdatum van uw zorgverzekering gratis aanvragen via Mijn IZA of via de IZA app. U regelt uw zorgpas via Mijn IZA onder 'Zorgpas aanvragen'. In Mijn IZA of in de IZA App kiest u voor welke verzekerde u de zorgpas wilt aanvragen. U ontvangt de zorgpas dan binnen 5 werkdagen thuis. 

    Telefonisch aanvragen?

    Bel hiervoor 0900 - 80 36 (gebruikelijke belkosten) en kies de optie ‘Zorgpas aanvragen’.

  • Digitaal declareren

    Heeft u een nota die u bij ons wilt declareren? Dat kan eenvoudig en veilig online via Mijn IZA of met de IZA app. U ontvangt het bedrag dat wij vergoeden binnen 4 werkdagen op uw rekening.

    Digitaal declareren voor een ander

    Declareert u voor iemand anders? Declareer dan direct met een klantnummer.

    Per post declareren

    Declareert u liever per post? Een declaratieformulier is niet nodig. Stuur de originele nota naar:

    IZA Zorgverzekeraar
    Postbus 25030
    5600 RS
    EINDHOVEN

    U ontvangt het bedrag dat wij vergoeden binnen 10 werkdagen op uw rekening.

  • Verwacht u uw hele verplicht eigen risico te gebruiken? Of wilt u niet voor financiële verrassingen komen te staan? Bij IZA kunt u uw verplicht eigen risico gespreid betalen. Kiest u hiervoor? Dan betaalt u van eind februari tot en met eind november een bedrag van € 38,50 per persoon per maand. Ook als u nog geen zorgkosten heeft gemaakt.

    Heeft u aan het einde van het jaar te veel betaald? Dan ontvangt u dit bedrag in het eerste kwartaal van het volgende jaar automatisch terug.

    Let op: aanvragen van gespreid betalen kan vanaf januari. Dat kan via de app of Mijn IZA.

  • Geen zorgen. Wanneer u zich als nieuwe verzekerde inschrijft, zeggen wij de oude verzekering voor u op. Heeft u de premie voor januari al betaald aan uw vorige zorgverzekeraar? Dan ontvangt u dit bedrag gewoon terug.
  • Betaalt u via een automatische incasso?

    Dan schrijven wij uw premie automatisch af van uw bankrekening. Dit gebeurt rond de 27e van de maand. De premie wordt altijd vooraf afgeschreven. Dat betekent dus dat we op 27 januari de premie voor februari afschrijven.

    Betaalt u via een betaalverzoek per post?

    Dan ontvangt u het betaalverzoek uiterlijk op de 30e van de maand. U kunt uw betaalverzoek ook gratis digitaal ontvangen. U betaalt dan uw premie makkelijk via Mijn IZA  of in de IZA app. U krijgt altijd een mail zodra er een betaalverzoek voor u klaarstaat. In dit mailtje zit een iDEAL-betaallink, zodat u heel eenvoudig zelf kunt betalen. Wij ontvangen de premie graag voor de 12e van de volgende maand.

    Let op: het betaalverzoek per post vervangt de acceptgiro. Die bieden we vanaf 1 januari 2023 niet meer aan. Gebruikt u nu acceptgiro? U heeft hierover in november bericht van ons gehad.

    Premie betalen via uw werkgever

    Het kan zijn dat u uw premie voor uw zorgverzekering via uw salaris betaalt. In dat geval gelden de bovenstaande opties mogelijk niet voor u. Dit hangt af van de afspraken die uw werkgever met ons heeft gemaakt. Vraag hierover meer informatie op bij uw werkgever. 

     

Handig

Heeft u nog andere vragen?

Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.

Volg ons op Facebook