Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u alle veelgestelde vragen. Komt u er niet uit dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Mijn IZA Zakelijk

  •  

    U kunt een account aanvragen per mail via de afdeling Accountbeheer van IZA (accountbeheer@iza.nl)

    Geef in uw mail aan wat het e-mailadres van de hoofdgebruiker is. U ontvangt vervolgens een activatie link per mail waarmee u het account kunt activeren.

    Let op: in verband met de privacywetgeving moet het e-mailadres aan de volgende eisen voldoen:

    • Persoonlijk e-mailadres (dus geen e-mailadres van de afdeling of een algemene inbox)
    • Het e-mailadres is van uw organisatie, geen gmail of outlook.com

    Als u vervolgens inlogt, is uw e-mailadres uw gebruikersnaam. Het wachtwoord kunt u zelf aanmaken.

     

  • Heeft u geen activatie link ontvangen per e-mail? Dat kan verschillende oorzaken hebben:

    • Controleer of de e-mail met activatie link in uw spambox terecht is gekomen.
    • De e-mail met activatie link komt van een no-reply adres. Sommige bedrijven blokkeren no-reply adressen. Dit kan de ICT-afdeling aanpassen. Zij moeten zorgen dat ons no-reply adres wordt geaccepteerd. Dit doen ze door te zorgen dat iza.nl niet voorkomt in de DNS SPF configuratie van uw organisatie. SPF moet toegevoegd worden aan de DNS server zodat de activatie mail wordt doorgestuurd. Als u dit heeft aangepast vraagt u opnieuw een activatie link aan. 
    • Controleer of uw organisatie gebruik maakt van "veilig mailen" via Zorgring (https://www.zorgring.nl/diensten/veilig-mailen/). Is dit niet het geval? Neem dan contact op met uw ICT afdeling om de instellingen te controleren.
    • Maakt uw organisatie wel gebruik van "veilig mailen" via Zorgmail maar ontvangt u de e-mail met activatie link toch niet? Voeg dan de domein naam IZA toe aan de Relay. Uw ICT afdeling kan u hierbij ondersteunen. 

    Komt u er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op.

  • Dan kunt u zelf uw wachtwoord resetten:

    • Ga naar de inlogpagina van Mijn IZA Zakelijk.
    • Klik op "wachtwoord vergeten" en reset uw wachtwoord.
    • Ziet u de knop "wachtwoord vergeten" niet? Verwijder de cookies en u kunt uw wachtwoord resetten. 
  • Dat kunt u zien in Mijn IZA Zakelijk:

    • Log in op Mijn IZA Zakelijk
    • Klik op "Mijn collectiviteit"
    • Klik op "zoeken verzekerden"
    • Kies in het drop down menu "alle verzekerden"

    Met het "wiebertje" boven in de kolom kunt u filteren. Deze functionaliteit is gelijk aan Excel. Zo ziet u gemakkelijk welke verzekerden in- of uitgeschreven zijn.

  • Ja dat kan. U kunt verzekerden in de Mijn Omgeving afmelden.

    • Log in op Mijn IZA Zakelijk
    • Klik op ‘Mijn collectiviteit’
    • Klik op 'Zoeken verzekerden’
    • Selecteer de verzekerde die u wilt afmelden
    • Kies voor ‘Afmelden’ en vul de gegevens in
  • U hoeft het overlijden van een verzekerde niet door te geven. Deze informatie ontvangen wij van de gemeente ( Basis Registratie Personen, BRP).
  • Ja, dat is mogelijk. U kunt meerdere collectiviteiten koppelen en beheren vanuit 1 account.

    • Houd het collectiviteits-en debiteurennummer bij de hand
    • Log in op Mijn IZA Zakelijk
    • Klik op mijn collectiviteit
    • Klik vervolgens op koppelen contracten

    Vul de benodigde gegevens in. Als een (sub)gebruiker contracten koppelt, zijn de gekoppelde contracten ook zichtbaar voor de andere gebruikers van deze collectiviteit.

  • Ja dat kan. De hoofdgebruiker kan collega's toegang geven tot de Mijn omgeving. Deze gebruikers hebben dezelfde rechten als de hoofdgebruiker, met uitzondering van collega's toegang geven.

    • Log in op Mijn IZA Zakelijk
    • Klik op instellingen (rechtsboven in het scherm)
    • Voeg een nieuwe gebruiker toe
  • Muteren is alleen mogelijk als u de premie voor uw werknemers betaalt.

    • Log in op Mijn IZA Zakelijk
    • Klik op 'Mijn collectiviteit'
    • Klik op 'zoeken verzekerden'
    • Selecteer de verzekerde waarvan u een mutatie wilt doorvoeren
    • Kies 'inzien verzekerde gegevens'
    • Daarna klikt u een paar keer door
    • Kies 'collectiviteitsnummer wijzigen'

Indienstmelding

  • U kunt een nieuwe medewerker aanmelden via Mijn IZA Zakelijk of door het formulier Indiensttreding in te vullen en op te sturen.

  • Ja, dat kan zowel online via Mijn IZA als schriftelijk met het inschrijfformulier dat u ontvangt na indienstmelding.

Uitdienstmelding

  • U kunt een medewerker uit dienst melden via Mijn IZA Zakelijk of door het formulier Uitdienstmelding in te vullen en op te sturen.

  • Als een medewerker uit dienst gaat, wordt hij of zij automatisch overgezet naar het IZA Tijdelijk Collectief. Zo blijft de collectiviteitskorting behouden tot 1 januari van het volgende kalenderjaar. Daarna wordt de medewerker automatisch overgezet naar IZA Individueel en vervalt de korting.

  • Als een medewerker uit dienst gaat met behoud van een uitkering (bijvoorbeeld WW of pensioen), kunt u via Mijn IZA Zakelijk het contract wijzigen van een A-contract naar een P-contract, zodat de collectiviteitskorting behouden blijft.

Factureren vitaliteitsbudget

  • Nadat u met uw IZA-contactpersoon heeft afgestemd waarvoor u het budget inzet, plant u de interventie en stuurt u de factuur volgens de instructies. IZA betaalt dan de vooraf besproken kosten vanuit het vitaliteitsbudget.

  • Vul eerst het registratieformulier in en mail dit naar accountbeheer@iza.nl. Deze stap is eenmalig en nodig om u als leverancier te registreren.

  • Stuur een e-mail of pro forma nota naar uw IZA-contactpersoon met daarin: de naam van uw organisatie, het bestedingsdoel en het totaalbedrag inclusief btw. U ontvangt dan een ordernummer.

  • U dient uw factuur digitaal in vóór 15 december. Vermeld altijd het ordernummer en adresseer de factuur aan:

    VGZ Zorgverzekeraar N.V.
    t.a.v. Crediteurenadministratie
    Nieuwe Stationsstraat 12
    6811 KS Arnhem

  • Zodra IZA uw factuur heeft ontvangen en goedgekeurd, worden de vooraf besproken kosten uit het vitaliteitsbudget aan u uitbetaald.

Vragen? Onze adviseurs staan voor je klaar

Heb je behoefte aan advies? Of heb je een vraag, bijvoorbeeld over een offerte of onze collectieve verzekering? Neem dan contact met ons op. We helpen graag.

Stuur een bericht

Vul het contactformulier in. Onze zakelijke adviseurs nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Plan een videogesprek

Plan zelf een videogesprek met een zakelijk adviseur. Dat kan op een moment dat jou uitkomt.

Bel ons

Onze zakelijke adviseurs staan altijd voor je klaar. Neem telefonisch contact met ons op.