Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u alle veelgestelde vragen voor Mijn IZA Zakelijk. Komt u er niet uit dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
  • Hoe vraag ik een account aan voor Mijn IZA Zakelijk?

     

    U kunt een account aanvragen per mail via de afdeling Accountbeheer van IZA (accountbeheer@iza.nl)

    Geef in uw mail aan wat het e-mailadres van de hoofdgebruiker is. U ontvangt vervolgens een activatie link per mail waarmee u het account kunt activeren.

    Let op: in verband met de privacywetgeving moet het e-mailadres aan de volgende eisen voldoen:

    • Persoonlijk e-mailadres (dus geen e-mailadres van de afdeling of een algemene inbox)
    • Het e-mailadres is van uw organisatie, geen gmail of outlook.com

    Als u vervolgens inlogt, is uw e-mailadres uw gebruikersnaam. Het wachtwoord kunt u zelf aanmaken.

     

  • Ik heb geen activatielink ontvangen, hoe komt dit?

    Heeft u geen activatie link ontvangen per e-mail? Dat kan verschillende oorzaken hebben:

    • Controleer of de e-mail met activatie link in uw spambox terecht is gekomen.
    • De e-mail met activatie link komt van een no-reply adres. Sommige bedrijven blokkeren no-reply adressen. Dit kan de ICT-afdeling aanpassen. Zij moeten zorgen dat ons no-reply adres wordt geaccepteerd. Dit doen ze door te zorgen dat iza.nl niet voorkomt in de DNS SPF configuratie van uw organisatie. SPF moet toegevoegd worden aan de DNS server zodat de activatie mail wordt doorgestuurd. Als u dit heeft aangepast vraagt u opnieuw een activatie link aan. 
    • Controleer of uw organisatie gebruik maakt van "veilig mailen" via Zorgring (https://www.zorgring.nl/diensten/veilig-mailen/). Is dit niet het geval? Neem dan contact op met uw ICT afdeling om de instellingen te controleren.
    • Maakt uw organisatie wel gebruik van "veilig mailen" via Zorgmail maar ontvangt u de e-mail met activatie link toch niet? Voeg dan de domein naam IZA toe aan de Relay. Uw ICT afdeling kan u hierbij ondersteunen. 

    Komt u er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Dan kunt u zelf uw wachtwoord resetten:

    • Ga naar de inlogpagina van Mijn IZA Zakelijk.
    • Klik op "wachtwoord vergeten" en reset uw wachtwoord.
    • Ziet u de knop "wachtwoord vergeten" niet? Verwijder de cookies en u kunt uw wachtwoord resetten. 
  • Hoe kan ik zien welke aanmeldingen en uitschrijvingen zijn doorgevoerd?

    Dat kunt u zien in Mijn IZA Zakelijk:

    • Log in op Mijn IZA Zakelijk
    • Klik op "Mijn collectiviteit"
    • Klik op "zoeken verzekerden"
    • Kies in het drop down menu "alle verzekerden"

    Met het "wiebertje" boven in de kolom kunt u filteren. Deze functionaliteit is gelijk aan Excel. Zo ziet u gemakkelijk welke verzekerden in- of uitgeschreven zijn.

  • Kan ik verzekerden afmelden als ze met pensioen gaan of niet meer bij mijn organisatie werken?

    Ja dat kan. U kunt verzekerden in de Mijn Omgeving afmelden.

    • Log in op Mijn IZA Zakelijk
    • Klik op ‘Mijn collectiviteit’
    • Klik op 'Zoeken verzekerden’
    • Selecteer de verzekerde die u wilt afmelden
    • Kies voor ‘Afmelden’ en vul de gegevens in
  • Ik wil een overlijden doorgeven via Mijn IZA Zakelijk. Hoe doe ik dit?

    U hoeft het overlijden van een verzekerde niet door te geven. Deze informatie ontvangen wij van de gemeente ( Basis Registratie Personen, BRP).
  • Kan ik de administratie van meerdere collectiviteiten vanuit één account beheren?

    Ja, dat is mogelijk. U kunt meerdere collectiviteiten koppelen en beheren vanuit 1 account.

    • Houd het collectiviteits-en debiteurennummer bij de hand
    • Log in op Mijn IZA Zakelijk
    • Klik op mijn collectiviteit
    • Klik vervolgens op koppelen contracten

    Vul de benodigde gegevens in. Als een (sub)gebruiker contracten koppelt, zijn de gekoppelde contracten ook zichtbaar voor de andere gebruikers van deze collectiviteit.

  • Kan ik meer gebruikers binnen de organisatie toegang geven tot Mijn IZA Zakelijk?

    Ja dat kan. De hoofdgebruiker kan collega's toegang geven tot de Mijn omgeving. Deze gebruikers hebben dezelfde rechten als de hoofdgebruiker, met uitzondering van collega's toegang geven.

    • Log in op Mijn IZA Zakelijk
    • Klik op instellingen (rechtsboven in het scherm)
    • Voeg een nieuwe gebruiker toe
  • Hoe muteer ik een werknemer naar een andere collectiviteit?

    Muteren is alleen mogelijk als u de premie voor uw werknemers betaalt.

    • Log in op Mijn IZA Zakelijk
    • Klik op 'Mijn collectiviteit'
    • Klik op 'zoeken verzekerden'
    • Selecteer de verzekerde waarvan u een mutatie wilt doorvoeren
    • Kies 'inzien verzekerde gegevens'
    • Daarna klikt u een paar keer door
    • Kies 'collectiviteitsnummer wijzigen'