Minder stress, lekker in je vel
Soms werken we zo hard dat het brein overuren maakt. Dit kan leiden tot chronische stress. Hoe verloopt dat proces? Wat is er aan te doen? En hoe wordt u een minder gestreste werknemer? Professor doctor Erik Scherder (bekend van TV) en doctor Kilian Wawoe geven antwoord.
Gezonder leven? IZA helpt

IZA is er niet alleen als u zorg nodig hebt. Wij helpen u ook gezonder en veerkrachtiger te leven.

  • Gezond Leven Platform
  • Stoppen met roken
  • Leefstijlcheck
  • Dieetadvies
  • Fysiotherapie en oefentherapie
  • Mindfulness training bij burn-outklachten

Tips om meer te bewegen op uw werk

Lunchlopen

Strek tijdens de lunch samen met collega's de benen.

Traptrippelen

Skip de lift, pak de trap. Op en top calorieënverbrander.

 

Te-voet-vergaderen

Staand vergaderen verbetert uw conditie en houdt de vaart erin.

Koffiekuieren

Rondje koffie voor de afdeling: stiekem net die extra stappen.

Meditatie 2.0: Kleur u rustig
Gestrest? Ga eens een uurtje kleuren! Door te kleuren, focust u uw aandacht en kunt u uw hoofd leegmaken. Hier wordt u automatisch rustig van. Dus pak die potloden en begin meteen met kleuren.
Mantelzorger?

Zorgen voor een ander is mooi. Maar het vraagt veel van u als mantelzorger. Wilt u tijdelijk uw mantelzorgtaken overdragen aan iemand anders? Dan kunt u bij IZA mogelijk een vergoeding voor vervangende mantelzorg of een mantelzorgmakelaar krijgen.

Test uw gezondheid

Zit u lekker in uw vel? En op welke punten kunt u uw eigen veerkracht verbeteren? Doe de Positieve Gezondheid Test en kijk hoe het met uw gezondheid is gesteld.

Veerkrachtige recepttips

Zin in een fruitige dorstlesser? Meng een fles fris water met fruit, groente of verse kruiden. Hiermee hebt u uw dagelijkse hoeveelheid water en vitaminen zo binnen. Probeer bijvoorbeeld deze bijzondere combinaties:

  • Halve citroen + 6 takjes koriander + stukje komkommer
  • Vijf aardbeien + halve citroen + handjevol basilicum
  • Cantaloupe + handjevol muntblaadjes + eetlepel honing
  • Limoen + gemberwortel + handjevol basilicum
  • Halve sinaasappel + kaneel + kardemom + kruidnagels
“Gezondheid is meer dan niet ziek zijn”
Machteld Huber - winnaar 'meest invloedrijke persoon in de publieke gezondheid 2015'
Zit het weer niet mee? Zorg voor een goede bui.
Feit:
Een mens zet gemiddeld 6.000 stappen per dag. Gezonder leven? Maak er 10.000 van!
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord