Verschillende bedragen, moeilijke termen en heel veel informatie: het vergoedingenoverzicht kan best ingewikkeld zijn. Genoeg reden om het u makkelijker te maken. Vandaar dat u vanaf nu de nieuwe zorgkostenfactuur van ons krijgt. We geven u graag een introductie.

In één oogopslag: wat moet ik betalen of wat ontvang ik?

De zorgkostenfactuur geeft u meteen de belangrijkste informatie. Op de eerste pagina ziet u welk bedrag er openstaat of u van ons ontvangt. U vindt er ook informatie over wanneer u het bedrag krijgt of hoe het bedrag aan ons kunt betalen.

Uitleg per nota

Wilt u weten hoe het totaalbedrag dat u moet betalen of terugkrijgt tot stand is gekomen? Vanaf pagina 2 vindt u per nota uitleg over de vergoeding en de kosten. Dit kunnen declaraties van u of van uw zorgaanbieder zijn. Als er meerdere nota’s zijn gedeclareerd, vindt u onderaan een handig overzichtje met alle te ontvangen en te betalen bedragen per nota.

Wat staat er op de zorgkostenfactuur?

Bekijk hieronder een voorbeeldfactuur. Klik op de afbeelding voor een vergroting. Of bekijk het voorbeeld van de zorgkostenfactuur met uitleg




Niet alle informatie op de zorgkostenfactuur

Op de zorgkostenfactuur vindt u geen gedetailleerde informatie over uw declaraties. U ziet bijvoorbeeld dat wij de kosten van de apotheek hebben vergoed, maar niet om welke medicijnen het precies gaat.

Of wij vermelden wel dat uw partner in het ziekenhuis is geweest, maar niet voor welke behandeling. In verband met uw privacy en die van uw gezinsleden vermelden wij deze specifieke informatie niet op de zorgkostenfactuur.

Wilt u meer details over uw declaraties? Kijk dan in Mijn IZA. Uw gegevens zijn daar afgeschermd, u logt namelijk in met uw DigiD. Alleen u kunt deze persoonlijke informatie bekijken.

Vragen? Neem contact met ons op!

Hebt u een vraag over een nota op de zorgkostenfactuur? Wilt u bijvoorbeeld specifieke informatie over een vergoeding? Neem dan gerust contact met ons op. Let op: wij mogen u alleen informatie geven over uw eigen zorgkosten. Gezinsleden die bij u op de polis staan kunnen zelf contact met ons opnemen over hun declaraties of inloggen op Mijn IZA. Specifieke informatie over zorgkosten mogen wij alleen telefonisch verstrekken en vanwege de privacy niet via e-mail.