IZA scoort ten opzichte van juli dit jaar nog steeds een 7,4 op klanttevredenheid. Dat blijkt uit een onderzoek van GfK. De marktonderzoeker onderzocht hoe tevreden klanten zijn over de dienstverlening van hun zorgverzekeraar. 974 IZA-verzekerden deden mee aan het onderzoek. Hierbij is de vriendelijkheid van de medewerker verbeterd. 

Telefonisch contact en vriendelijkheid medewerker

Het telefonisch contact werd door onze klanten met de hoogste scores beloond. Dit is ten opzichte van vorig jaar september alleen nog maar verbeterd. Hierbij gaat het om de volgende punten:

  • De vriendelijkheid van de medewerker.
  • De hoeveelheid tijd die er werd genomen.
  • De productkennis van de medewerker.

Bekijk alle onderzoeksresultaten in het onderzoeksrapport.

Verbetering dienstverlening

Er kwamen uit het vorige onderzoek van juli ook verbeterpunten. We zijn dan ook druk bezig onze dienstverlening verder te verbeteren. Onder andere met deze initiatieven:

  • Nieuwe zorgkostenfactuur: completer en duidelijker
    In oktober is de nieuwe zorgkostenfactuur aan u geïntroduceerd. Zodat wij u duidelijker kunnen informeren over de bedragen die u vergoed krijgt of moet betalen. Hier ziet u in één oogopslag wat u moet betalen of wat u ontvangt.

  • Klachtenafhandeling
    We kijken de komende maand naar de verbeterpunten en tevredenheid van klanten die bij ons een klacht hebben ingediend. De resultaten van dit onderzoek helpen ons om onze dienstverlening verder te verbeteren.
  •