IZA scoort dit jaar een 7,4 op klanttevredenheid. Dat blijkt uit een jaarlijks onderzoek van GfK. De marktonderzoeker onderzocht hoe tevreden klanten zijn over de dienstverlening van hun zorgverzekeraar. 974 IZA-verzekerden deden mee aan het onderzoek.

Telefonisch contact en verwerking declaraties

Het telefonisch contact en de snelheid van de verwerking van declaraties werden door onze klanten met de hoogste scores beloond. Bekijk alle onderzoeksresultaten in het onderzoeksrapport.

Verbetering dienstverlening

Er komen ook verbeterpunten uit het onderzoek. We zijn dan ook druk bezig onze dienstverlening verder te verbeteren. Onder andere met deze initiatieven:

  • Zorgkostenfactuur: completer en duidelijker
    We gaan u duidelijker informeren over de bedragen die u vergoed krijgt of moet betalen. Vanaf september 2015 krijgt u namelijk de nieuwe zorgkostenfactuur. Hier ziet u in één oogopslag wat u moet betalen of wat u ontvangt.
  •  

  • Klachtenafhandeling
    We kijken de komende maand naar de verbeterpunten en tevredenheid van klanten die bij ons een klacht hebben ingediend. De resultaten van dit onderzoek helpen ons om onze dienstverlening verder te verbeteren.
  •