De klanttevredenheid bij IZA is dit jaar gestegen. In 2015 gaven IZA-verzekerden onze dienstverlening een 7,4. Dit jaar scoren we een 7,6 op klanttevredenheid. Dit blijkt uit het onderzoek van marktonderzoeker GfK. Die heeft ook dit jaar onderzocht hoe tevreden klanten zijn over de dienstverlening van hun zorgverzekeraar. 371 IZA-verzekerden deden mee aan het onderzoek.

Telefonisch contact scoort hoog

Bijna de helft van de respondenten heeft in de afgelopen 12 maanden gebeld met IZA. Deze klanten zijn erg tevreden. Vooral over de vriendelijkheid van de medewerkers: hierop scoort IZA een 7,9.

Ook blijven verzekerden IZA zien als een klantvriendelijke en betrouwbare zorgverlener: 80% van de respondenten gaf dit aan.

Verbetering dienstverlening

Er komen ook verbeterpunten uit het onderzoek. We zijn dan ook druk bezig onze dienstverlening verder te verbeteren. Onder andere door de website responsive te maken. Zo kunt u onze website ook optimaal gebruiken via uw smartphone of tablet. Daarnaast werken we aan een nieuwe, frisse uitstraling van onze website.

Bekijk alle resultaten in het onderzoeksrapport.