Veelgestelde vragen

Als u gaat scheiden of uit elkaar gaat, kan het zijn dat u ook iets wilt wijzigen in uw zorgverzekering. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag met een goede oplossing voor uw situatie.

Vragen? Bel met onze klantenservice!

0900 - 80 36

(20 cent per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten)

Werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur. 
Zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.

  • Gratis verzekeringscheck. Welke verzekering past het best bij uw situatie?
  • Wilt u opzeggen? Dan regelen we dit direct voor u.
  • Wij kijken samen met u of uw zorgverzekering voordeliger kan.

Hebt u een eigen polis?

Via de Basisregistratie personen (BRP) krijgen we uw nieuwe burgerlijke staat door. Adreswijzigingen worden ook doorgegeven.

Gebruikte u tijdens uw huwelijk de achternaam van uw partner? En wilt u die naam na de scheiding niet meer gebruiken? Dan moet u bij uw gemeente een verzoek indienen voor verandering van uw naamgebruik. Wij ontvangen de wijziging dan weer van de BRP. U hoeft hiervoor zelf niets te doen. Uw verzekering blijft verder ongewijzigd.

Wilt u kinderen bijschrijven op uw polis? Neem dan contact met ons op via op 088 – 131 16 52.

Hebt u een gezamenlijke polis met uw ex-partner?

Bent u de verzekeringsnemer?

Dan kunt u de zorgverzekering van medeverzekerden zoals uw (ex-)partner of kinderen altijd opzeggen. Ook tussentijds. U kunt niet uw eigen zorgverzekering tussentijds opzeggen. Dit kan alleen per 1 januari.

Bent u medeverzekerde?

Dan kunnen wij u inschrijven op een eigen polis. Had u bijvoorbeeld korting via de werkgever van uw ex-partner? Dan vervalt deze korting. Neem voor een verzekeringscheck contact op met onze klantenservice via op 088 – 131 16 52. Vaak hebben we voor u een ander passend aanbod.

Bel onze klantenservice

Als u aan ons doorgeeft dat u uit elkaar bent, kunnen wij uw polis aanpassen aan de nieuwe situatie. Bel onze klantenservice voor advies: op 088 – 131 16 52. Wij helpen u graag!