Hebt u een betalingsachterstand bij IZA? Of wilt een openstaande factuur liever in termijnen betalen? Dan kunt u hiervoor een betalingsregeling aanvragen. Hier leest u hoe u dat doet en wat de voorwaarden zijn.

Betalingsregeling aanvragen in Mijn IZA

Op de pagina Facturen in Mijn IZA ziet u welke facturen openstaan. En voor welk bedrag u een betalingsregeling kunt aanvragen. U kunt hier ook aangeven in hoeveel termijnen u het bedrag wilt betalen.

Betalingsregeling aanvragen (inloggen met DigiD)

Wat zijn voorwaarden voor een betalingsregeling?

Wilt u online een betalingsregeling aanvragen? Dan gelden deze voorwaarden:

  • U kunt alleen een betalingsregeling aanvragen voor openstaande facturen.
  • U hebt minimaal € 50 of meer aan openstaande facturen.
  • U betaalt minimaal € 25 per termijn.
  • Een betalingsregeling heeft minimaal 2 en maximaal 8 termijnen.

Wanneer kunt u geen betalingsregeling aanvragen?

U kunt in de volgende situaties niet zelf online een betalingsregeling aanvragen:

  • Wij hebben uw openstaande factuur of facturen overgedragen aan een incassobureau. Neem in dit geval rechtstreeks contact op met het incassobureau. En vraag naar de mogelijkheden om een betalingsregeling af te sluiten.
  • U bent aangemeld bij een schuldhulpinstantie. Neem contact op met deze instantie. Dan zoeken zij samen met u naar een passende oplossing.
  • U bent aangemeld bij het Centraal Administratie Kantoor (CAK) omdat u uw zorgpremie 6 maanden of langer niet hebt betaald. Lees wat u kunt doen als u bent aangemeld bij het CAK.

Betaalt u uw premie, eigen risico en/of eigen bijdrage met een automatische incasso?

Het kost enige tijd om uw automatische incasso te stoppen. Vraag daarom het bedrag terug bij uw bank, nadat het is afgeschreven. Daarna kunt u in Mijn IZA een betalingsregeling aanvragen.

Nog vragen over het aanvragen van een betalingsregeling?

Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.