Hebt u een betalingsachterstand bij IZA? Of wilt een openstaande factuur liever in termijnen betalen? Dan kunt u hiervoor een betalingsregeling aanvragen. Hier leest u hoe u dat doet en wat de voorwaarden zijn.

Betalingsregeling aanvragen in Mijn IZA

Op de pagina Facturen in Mijn IZA ziet u welke facturen openstaan. En voor welk bedrag u een betalingsregeling kunt aanvragen. U kunt hier ook aangeven in hoeveel termijnen u het bedrag wilt betalen.

Betalingsregeling aanvragen (inloggen met DigiD)

Wat zijn voorwaarden voor een betalingsregeling?

Wilt u online een betalingsregeling aanvragen? Dan gelden deze voorwaarden:

  • U kunt alleen een betalingsregeling aanvragen voor openstaande facturen.
  • Een betalingsregeling kunt u alleen aanvragen voor het hele bedrag dat u op dat moment hebt openstaan. Dus voor alle openstaande facturen samen
  • U hebt minimaal € 50 of meer aan openstaande facturen.
  • U betaalt minimaal € 25 per termijn.
  • Een betalingsregeling heeft minimaal 2 en maximaal 10 termijnen.

Wanneer kunt u geen betalingsregeling aanvragen?

U kunt geen betalingsregeling aanvragen in de volgende situaties:

  • Wij hebben uw openstaande factuur of facturen overgedragen aan een incassobureau.
  • U bent aangemeld bij een schuldhulpinstantie.
  • U bent aangemeld bij het Centraal Administratie Kantoor (CAK) omdat u uw zorgpremie 6 maanden of langer niet hebt betaald.

Neem in dit geval contact op met onze klantenservice. Wij kijken dan samen met u naar de mogelijkheden.

Nog vragen over het aanvragen van een betalingsregeling?

Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.