Heeft u een betalingsachterstand? Op deze pagina leest u wat u kunt doen.

Het kan iedereen overkomen

Het kan natuurlijk gebeuren. U heeft misschien:

  • Een betaling gemist
  • Onverwacht hoge kosten door zorg
  • Even niet genoeg saldo

Op deze pagina leest u wat uw mogelijkheden zijn.

Lukt het nu even niet om te betalen? Vraag dan uitstel aan.

Als u dit op tijd aan ons doorgeeft, krijgt u meestal extra tijd om alsnog te betalen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Betaalt u liever in termijnen? Sluit een betalingsregeling af

Lukt in een keer betalen niet? Dan kunt u een betalingsregeling afsluiten.

Voorkom extra kosten

In de afbeelding hieronder ziet u wat de extra kosten zijn als u niet op tijd betaalt.



Blijf goed verzekerd

Heeft u na de eerste herinnering nog steeds een betalingsachterstand van uw premie? Dan beëindigen wij uw aanvullende verzekering. Dit houdt in dat u geen vergoeding meer krijgt voor kosten die onder uw aanvullende verzekering vallen. Bijvoorbeeld fysiotherapie, brillen en tandartsbehandelingen. Ook kan het zijn dat we uw betalingsregeling beëindigen en u het eigen risico niet meer gespreid kan betalen.

Overstappen niet mogelijk bij betalingsachterstand

Heeft u aan het einde van het jaar nog een betalingsachterstand? Dan kunt u niet overstappen naar een andere zorgverzekeraar.

Voorkom extra kosten door aanmelding bij het CAK

Loopt het totaalbedrag van uw betalingsachterstand op naar 6 maanden premie of meer? Dan zijn wij verplicht u aan te melden als wanbetaler bij het CAK. Wij willen dit graag voor u voorkomen. Want dit betekent dat u een hogere premie voor uw zorgverzekering gaat betalen aan het CAK.

Bel voor gratis advies voor oplossen betalingsproblemen

Meer weten over de gevolgen van uw achterstand? En wilt u uw betalingsproblemen oplossen? Kijk dan op www.zorgverzekeringslijn.nl en klik op betalingsproblemen. Hier vindt u antwoord op veelgestelde vragen en het gratis telefoonnummer.