Premie betalen
Hoe betaalt u uw premie? En uw overige kosten, zoals uw eigen risico en eigen bijdrage? Hieronder vindt u alle betalingsmogelijkheden. Uw betaalwijze past u eenvoudig zelf aan in Mijn IZA

Betalen via uw salaris

Uw werkgever houdt uw premie in op uw salaris. Overige kosten, zoals uw eigen risico en eigen bijdrage, betaalt u via een van de betaalwijzen hieronder.

Betalen via automatische incasso

Kiest u hiervoor? Dan betaalt u uw premie automatisch. Wel zo makkelijk! Ook de overige kosten kunt u betalen via automatische incasso:

  • Eigen risico
  • Eigen bijdragen
  • Onterecht uitbetaalde vergoedingen
  • Termijn(en) betalingsregeling  

Verwacht u in 2018 uw hele verplichte eigen risico te gebruiken? Dan kunt u uw verplichte eigen risico in termijnen betalen.

Voordelen betalen via automatische incasso

  • U hebt geen omkijken naar uw betalingen.
  • U kunt binnen 8 weken na de afschrijving de incasso door uw bank ongedaan laten maken.
  • U betaalt geen acceptgirokosten.

Voor het eigen risico, eigen bijdragen en onterecht uitbetaalde vergoedingen incasseren wij maximaal € 220 automatisch per keer. Is het bedrag hoger dan € 220? Dan ontvangt u van ons een acceptgiro. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden. Let op: ontvangt u uw post alleen digitaal? Dan vindt u de acceptgiro terug in uw postvak in Mijn IZA.

Betalen per acceptgiro

Natuurlijk kunt u uw premie en overige kosten ook via acceptgiro betalen. Dit kost u wel € 1,50 per acceptgiro. 

Betalen via iDeal 

U ontvangt via Mijn IZA gratis een digitale nota voor uw premie en overige kosten. U maakt deze nota zelf over. Bij voorkeur via iDeal, omdat u dan automatisch het juiste betalingskenmerk doorgeeft. Hierdoor kunnen wij uw betaling snel en correct verwerken.

Uw betalingswijze aanpassen

In Mijn IZA wijzigt u eenvoudig uw betalingswijze, onderaan bij het tabblad 'Mijn gegevens'.

IBAN van IZA

Het IBAN van IZA is NL75 INGB 0000 7049 27.

Moeite met betalen? 

Lukt het u niet om uw zorgpremie en rekeningen van IZA op tijd te betalen? Bel dan in ieder geval met onze klantenservice. Een betalingsachterstand kan vervelende gevolgen hebben en u ook extra geld kosten. Wij bespreken daarom graag de mogelijkheden, bijvoorbeeld van een betalingsregeling.