Veelgestelde vragen
Heeft u hulp of advies nodig? Dan helpen wij u natuurlijk graag. Maar wist u dat u ook veel zelf online kunt regelen?

Wat kunt u zelf regelen?

Verzekering aanpassen

Direct naar Mijn IZA

Een nota indienen

Online declareren

Betalingsregeling

Betalingsregeling aanvragen

Veelgestelde vragen

De vergoeding voor tandheelkunde vanaf 18 jaar en de vergoeding voor orthodontie vindt u op onze website. Daar ziet u uw vergoeding per pakket. De volledige vindt u in onze verzekeringsvoorwaarden.

Verschillende bedragen, moeilijke termen en heel veel informatie: de zorgkostenfactuur kan best ingewikkeld zijn. Genoeg reden om het u makkelijker te maken. We geven u graag uitleg.

Op de pagina fysiotherapie vindt u de vergoeding per pakket.

Op de pagina brillen en lenzen vindt u de vergoeding per pakket.

Vanuit uw basisverzekering hebt u recht op een vergoeding op basis van Nederlandse marktconforme tarieven. Hebt u IZA Extra Zorg of IZA Classic Comfort? Dan wordt het eventuele verschil aangevuld tot een volledige vergoeding. Bekijk uw vergoeding voor zorg in het buitenland.

De volledige uitleg haalt u uit onze verzekeringsvoorwaarden. Om het u eenvoudiger te maken kunt u ook het overzicht van onze vergoedingen online bekijken.

U kunt in Mijn IZA een betalingsregeling aanvragen voor de facturen die u op dat moment hebt openstaan. Wilt u meer weten? Bijvoorbeeld over de voorwaarden voor een betalingsregeling. Kijk dan op de pagina Betalingsregeling.

U kunt uw nota’s zowel online als per post declareren. Lees meer over declaraties indienen.

U kiest altijd zelf naar welke zorgaanbieder u gaat. Maar wat u vergoed krijgt, hangt af van uw verzekering en of uw zorgaanbieder een contract met ons heeft. In Vergelijk en Kies staan alle zorgaanbieders met wie wij een contract hebben. Hebt u IZA Eigen Keuze? Dan krijgt u bij alle zorgaanbieders maximaal 100% van het marktconform tarief vergoed. Hebt u IZA Ruime Keuze? Dan krijgt u bij zorgaanbieders met contract maximaal 100% vergoed.

Op de pagina zittend ziekenvervoer vindt u de vergoeding per pakket.

Alle veelgestelde vragen

Online contact

Chat met ons

Wij beantwoorden uw vragen op werkdagen van 8.00 uur tot 19.00 uur.

Als er een klantadviseur beschikbaar is, verschijnt de button ‘Chat met ons’ rechtsonder in beeld.


Stel uw vraag via Facebook

Stel uw vraag via onze Facebookpagina

Deel medische-, financiële- en klantgegevens niet openbaar. Dit is privacygevoelige informatie. Voorkom misbruik, en stuur deze gegevens alleen in een privébericht.

Telefonisch contact

E-mail niet beschikbaar

Wij kunnen ons voorstellen dat u ons een vraag wilt stellen over uw verzekering. Via chat, social media of telefonisch kunnen wij goed inspelen op uw persoonlijke situatie en vragen, en u daardoor in een keer en sneller helpen.

Documenten sturen

Wilt u door ons gevraagde documenten aanleveren? Gebruik dan het daarvoor bedoelde formulier.

Postadres

Wilt u ons een brief sturen? Stuur deze dan in een gefrankeerde envelop naar:

IZA Zorgverzekeraar
Postbus 25030
5600 RS Eindhoven

Langdurige zorg

Maakt u gebruik van langdurige zorg? Of verwacht u binnenkort langdurige zorg nodig te hebben?

Bekijk dan de pagina over langdurige zorg of neem contact op met een zorgkantoor. Het zorgkantoor helpt u graag. Er zijn in Nederland 32 zorgkantoren.

Vul uw postcode in en vind een zorgkantoor bij u in de buurt.

Vind uw zorgkantoor


Klacht melden

Bent u het niet eens met een beslissing die is genomen? Of bent u ontvreden over de service? Wij lossen het graag op.

Klacht melden